DESPRE GRUPUL „LSeniori“ ȘI POSIBILELE UTILIZĂRI

© Mircea Stănescu
Există pe Facebook, a fost creat de Antonie Popescu, cel care m-a introdus acolo și pe mine, și reunește reprezentanți ai Ligii Studenților din anii 1990.
Am fost reprezentant al Ligii de la Facultatea de Filosofie în 1993–1994, după Daniel Oghină și Cătălin Avramescu, în perioada 1989–1993.
Explicabil, după măcelul din Piața Universității, din 13–15 iunie 1990, Liga Mare a avut o activitate redusă și așa a rămas până în 1993, când am participat la o adunare generală a Ligii de la Universitate, în Aula Facultății de Drept, convocată de colegii de la Facultatea de Istorie (între ei Bogdan Antoniu): era vorba despre niște malversațiuni ale conducerii de atunci. Cei aflați la butoane și-au apărat energic interesele – știu cine au fost actorii principali, rețin apoi perfect un grup agresiv de la Facultatea de Fizică – iar ceilalți am rămas minoritari și, la sfârșit, ne-am retras.
În perioada 1993–1994, noi, cei de la Filosofie, nu am mai participat la nici o acțiune a Ligii Universității București, care devenise nu doar o copie palidă a celei de dinainte, ci cu totul altceva.
Prin urmare, nu am participat la discuții nici în urmă cu vreun an de zile, când a fost reluată cumva istoria acelor ani prin acest grup de Facebook. Am urmărit însă schimburile de mesaje și, în diagonală, disputele politice și para- recente, renăscute în preajma comemorării barbariei din 13–15 iunie 1990.
Ce-aș mai putea spune?
Rolul nostru, ca actori ai acelor ani, ar fi nu atât să ne dăm de rotunzi ca „seniori, ca „directori de opinie – nu cred că suntem nici una, nici alta – ci să spunem adevărul. Iar adevărul văzut de mine în legătură cu Liga Mare – și nu am pretenția nici că-l dețin integral, nici că-i singurul – acesta este.

Legenda fotografiei: manifestație din ianuarie 1990, în Piața Universității, care are în centru studenți de la Facultatea de Filosofie din București. Fotografia îmi aparține și îl are ca autor pe colegul Răzvan Milca.

București, 20 iunie 2016.